کوتاه‌کننده‌ی آدرس گوگل برای عموم دسترس‌پذیر شد

http://www.chaaps.com/wp-content/uploads/2010/07/shorten-google-map-URL.jpg

گوگل با راه‌اندازی سایت برای ابزار کوتاه‌کننده آدرس‌های اینترنتی Goo.gl، به خدمات‌دهندگانی مانند TinyURL و bit.ly پیوست.

به گزارش ایسنا، سرویس کوتاه‌کننده آدرس Google URL در واقع ماه دسامبر گذشته و به‌صورت جزئی از نوار ابزار و فیدبرنر گوگل معرفی شد و از آن زمان در سرویس‌هایی مانند گوگل نیوز، بلاگر، نقشه گوگل، آلبوم‌های وب پیکاسا و گوگل مادراتور گنجانده شد اما اکنون صاحب یک سایت اختصاصی شده است.

خدمات goo.gl مانند ابزارهای کوتاه‌کننده آدرس دیگر کاملا ساده است اما امکانات ردیابی URL جالبی دارد. بر اساس توضیح وبلاگ Social Web گوگل، هنگامی که کاربران برروی کوتاه‌کننده آدرس goo.gl کلیک می‌کنند، با فن‌آوری گوگل در برابر بدافزارها، فیشینگ و هرزنامه‌ها محافظت می‌شوند.

پیش از این که توییتر ایده ارسال پیام‌های ۱۴۰ کاراکتری را بیازماید، کسی به آدرس‌های اینترنتی (URLs) طولانی اهمیت نمی‌داد اما با محبوبیت یافتن این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی و مواجه شدن کاربران با مشکل محدودیت کاراکترهای پیام، خدمات کوتاه‌کننده آدرس مانند TinyURL و bit.ly شکل گرفته و محبوبیت یافتند.

اما سرویس‌های کوتاه‌کننده آدرس به دلیل سوءاستفاده هکرهایی که به دنبال نفوذ به اشتراک‌های شبکه‌های اجتماعی هستند، هدف انتقادهایی نیز قرار گرفته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد