مشاور:

چوپانی مشغول چراندن گله گوسفندان خود در یک مرغزار دورافتاده بود. ناگهان سروکله‏ی یک اتومبیل جدید کروکی از میان گرد و غبار جاده‏های خاکی پیدا می‏شود. راننده آن اتومبیل که یک مرد جوان با لباس شیک ، کفشهای Gucci ، عینک Ray-Ban و کراوات YSL بود، سرش را از پنجره اتومبیل بیرون آورد و پرسید: اگر من به تو بگویم که دقیقا چند راس گوسفند داری، یکی از آنها را به من خواهی داد؟

چوپان نگاهی به جوان
تازه به دوران رسیده و نگاهی به رمه اش که به آرامی در حال چریدن بود، انداخت و با وقار خاصی جواب مثبت داد.

جوان، ماشین خود را در گوشه‏ای پارک کرد و کامپیوتر
Notebook خود را به سرعت از ماشین بیرون آورد، آن را به یک تلفن راه دور وصل کرد، وارد صفحه‏ی NASA روی اینترنت، جایی که می‏توانست سیستم جستجوی ماهواره‏ای ( GPS ) را فعال کند، شد. منطقه ی چراگاه را مشخص کرد، یک بانک اطلاعاتی با 60 صفحه ی کاربرگ Excel را به وجود آورد و فرمول پیچیده‏ی عملیاتی را وارد کامپیوتر کرد.

بالاخره 150 صفحه‏ی اطلاعات خروجی سیستم را توسط یک چاپگر مینیاتوری همراهش چاپ کرد و آنگاه در حالی که آنها را به چوپان می‏داد، گفت:....
شما در اینجا دقیقا 1586 گوسفند داری.

چوپان گفت: درست است. حالا همین‏طور که قبلا توافق کردیم، می‏توانی یکی از گوسفندها را ببری.

آنگاه به نظاره ی مرد جوان که مشغول انتخاب کردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبیلش بود، پرداخت. وقتی کار انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او کرد و گفت: اگر من دقیقا به تو بگویم که چه کاره هستی، گوسفند مرا پس خواهی داد؟

مرد جوان پاسخ داد: آری، چرا که نه!

چوپان گفت: تو یک مشاور هستی.

مرد جوان گفت: راست می‏گویی، اما به من بگو که این را از کجا حدس زدی؟

چوپان پاسخ داد: کار ساده‏ای است. بدون اینکه کسی از تو خواسته باشد، به اینجا آمدی. برای پاسخ دادن به سوالی که خود من جواب آن را از قبل می‏دانستم، مزد خواستی. مضافا، اینکه هیچ چیز راجع به کسب و کار من نمی‏دانی، چون به جای گوسفند،
سگ مرا برداشتی.

میونتون با این تیپ شعرا چطوره؟

دلا یاران سه قسمند ار بدانی
 

زبانی اند و نانی اند و جانی
 

به نانی نان بده از در برانش
 

محبت کن به یاران زبانی
 

و لیکن یار جانی را به دست آر
 

به جانش جان بده تا می توانی

 

و دیگر هیچ ...

پس از کودکان نوبت سوء استفاده از سگ ها برای گدایی شد:

 





سگ های گدا در خیابانی در مانیل ( فیلیپین).

کوتاه‌کننده‌ی آدرس گوگل برای عموم دسترس‌پذیر شد

http://www.chaaps.com/wp-content/uploads/2010/07/shorten-google-map-URL.jpg

گوگل با راه‌اندازی سایت برای ابزار کوتاه‌کننده آدرس‌های اینترنتی Goo.gl، به خدمات‌دهندگانی مانند TinyURL و bit.ly پیوست.

به گزارش ایسنا، سرویس کوتاه‌کننده آدرس Google URL در واقع ماه دسامبر گذشته و به‌صورت جزئی از نوار ابزار و فیدبرنر گوگل معرفی شد و از آن زمان در سرویس‌هایی مانند گوگل نیوز، بلاگر، نقشه گوگل، آلبوم‌های وب پیکاسا و گوگل مادراتور گنجانده شد اما اکنون صاحب یک سایت اختصاصی شده است.

خدمات goo.gl مانند ابزارهای کوتاه‌کننده آدرس دیگر کاملا ساده است اما امکانات ردیابی URL جالبی دارد. بر اساس توضیح وبلاگ Social Web گوگل، هنگامی که کاربران برروی کوتاه‌کننده آدرس goo.gl کلیک می‌کنند، با فن‌آوری گوگل در برابر بدافزارها، فیشینگ و هرزنامه‌ها محافظت می‌شوند.

پیش از این که توییتر ایده ارسال پیام‌های ۱۴۰ کاراکتری را بیازماید، کسی به آدرس‌های اینترنتی (URLs) طولانی اهمیت نمی‌داد اما با محبوبیت یافتن این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی و مواجه شدن کاربران با مشکل محدودیت کاراکترهای پیام، خدمات کوتاه‌کننده آدرس مانند TinyURL و bit.ly شکل گرفته و محبوبیت یافتند.

اما سرویس‌های کوتاه‌کننده آدرس به دلیل سوءاستفاده هکرهایی که به دنبال نفوذ به اشتراک‌های شبکه‌های اجتماعی هستند، هدف انتقادهایی نیز قرار گرفته‌اند.

اولین بانوی خلبان جت در ایران

وی که خواهر شهید غلامرضا ده بزرگی است، دارای گواهینامه خلبانی بازرگانی و خلبانی جت فالکن است و مسوولیت پرواز و بازرسی تمامی دستگاه های ناوبری فرودگاه های کل کشور را نیز بر دوش می کشد.

ده بزرگی هم اکنون خلبان سازمان هواپیمایی کشور است و در حال حاضر  آموزش خلبانی به دانشجویان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته انقلاب اسلامی، نیروی دریایی، جهاد سازندگی و شرکتهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و خدمات هوایی آسمان و سایر ارگانهای مملکتی را بر عهده دارد.

ده بزرگی در دوران جنگ تحمیلی حضور فعالانه داشت و در بسیاری از پروازهای دیده بانی شرکت می کرد.گفتنی است از نظر بسیایر از مردم پرواز در آسمان که همیشه به عنوان آرزوی بشر بوده است، یکی از مشاغل مردانه است که تنها بعد از گذشت شش سال از تولد ماشین پرنده «الیزه دلا روشه» خلبان زن فرانسوی با پشت سر گذاشتن مسافتی حدود ۳۰۰ متر، نام خود را به عنوان اولین زن خلبان در تاریخ پرواز ثبت کرد.

مدت کوتاهی بعد، در حالی که بیشتر از یک دهه از ساخت نخستین ماشین پرنده نگذشته بود، حضور زنان در پهنه آسمان تا جایی گسترده شد که نخستین زن خلبان ایرانی، عفت تجارت چی (۱۳۱۹ خورشیدی) هم به این عرصه پیوست.

عفت تجاری در سال ۱۳۱۸ در ۲۲ سالگی برای اولین بار و به عنوان اولین زن در رشته خلبانی نام نویسی کرد و در همان سال اولین پرواز خود را با هواپیمای تایگرموس انجام داد.